• وبلاگ : نوشت گاه ميم سين
  • يادداشت : زن نمونه
  • نظرات : 0 خصوصي ، 3 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ليلا 

    در خانه شوهر!

    آفرين.... يعني حتي در اون خونه اي که قراره عمرش رو توش بگذرونه هم براش حق مالکيت قايل نيستيد. زن خونه است و از نظر شما جايگاه اصليش اونجاست اما از عبارت "خانه شوهر" استفاده ميکنيد نه عبارت خانه خودش.....

    نگاه آدمهايي مثل شما با کلمات ساده اي آشکار ميشه. نگاهي که زن رو وسيله اي ميدونه در منزل شوهرش. يک ابزار مثل ديگ و قابلمه و يخچال. يا حتي بدتر چيزي از جنس سگ گله که کارش مراقبت از گله است ولي اگر دنبال کار ديگه اي بره بايد بهش توهين کرد.

    اين ادعاي پرستيدن و .... هم ظاهره. واقعيت تفکر شما همون عبارتيه که به کار برديد: خانه شوهر!

    بهتره بدونيد که جامعه پر از زنهاي توانمنديه که هم هزار درس و دانشگاه و کار رو اداره مي کنند و با موفقيت انجام ميدن و هم فرزنداني تربيت مي کنند يکي از يکي موفق تر و سالم تر. و البته اين کار از عهده هر زني بر نمياد و چنين زناني هم با هر مردي ازدواج نميکنند.

    پاسخ

    البته نميتونم شما رو از برداشت سليقه اي و شخصي منع کنم. شما آزاديد که از نوشته ي هر کسي اون جور که دوست داريد برداشت کنيد! قبل از پاسخ به فرمايشتون پيشنهاد ميکنم بريد يک کتاب ادبيات فارسي خوب پيدا کنيد و انواع اضافات رو توش مطالعه کنيد تا متوجه بشيد که هر اضافه اي اضافه‌ي ملکي نيست! اين جوري شايد بتونيم درباره ترکيب اضافي «خانه‌ي شوهر» بيشتر صحبت کنيم!خب، بر منکرش لعنت که جامعه پر از زنهاي توانمنديه که دو تو دو ميدان اجتماع و خانواده موفق عمل کردند. منتها همه اين قابليت رو ندارن! خيلي از بانوان هم هستند که به خاطر مشکلات يا توانايي هاي شخصي محدود مجبورن يکي رو انتخاب کنند. به نظر من زن ازدواج کرده‌ي فرزند دار، اگر بخواد عاقلانه عمل کنه، تربيت بچه رو بر کار بيرون ترجيح ميده. به ادلّه‌ي متعدد.نگاه ابزاري و وسيله بودن و امثال اينها هم شعاري هست که متأسفانه جوّ فمينيستي جامعه به امثال شما خواهر گرامي القا کرده و فکر ميکنيد هرکسي نظري مخالفتون داشت نگاهش به زن ابزاري هست. در حالي که هميشه اينجور نيست! حتي گاهي هم برعکس هست!
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ شنبه 1 بهمن 90 نوشته (زن نمونه ...) شما به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.
    قدر زر زرگر شناسد، قدر گوهر گوهري...